سریالی بر مبنای یک بازی کامپیوتری ساخته می شود

دسته بندی

اشتراک گذاری

سریالی بر مبنای یک بازی کامپیوتری ساخته می شود
استودیوی گیرباکس سافتور ( Gearbox Software ) قصد داراست یک سریال تلویزیونی براساس گروه تیراندازی نزاع جهانی دوم خویش یعنی Brothers in Arms بسازد .

استودیو گیرباکس قصد داراست با همیاری اسکات روزنباوم به‌عنوان شورانر , یک سریال تلویزیونی براساس گروه بازی‌های Brothers in Arms بسازد . روزنباوم سریال‌هایی نظیر Queen of the South و Gang Related را در کارنامه داراست . وی قرار است علاوه‌بر این که شورانر سریال Brothers in Arms باشد , به همراه رندی پیچفورد , موسس و مدیرعامل گیرباکس , تهیه‌کنندگی اجرایی این فعالیت را هم به عهده بگیرد .

جین جولین بارونت ( تهیه‌کننده فیلم Assassin ’ s Creed در سال ۲۰۱۶ ) , ریچارد ولان ( تهیه‌کننده سریال Band of Brothers : The Pacific و فیلم‌های Captain America و Fast and Furious : Hobbs and Shaw ) و شان هاران ( مدیریت تجاری ارشد در کمپانی گیرباکس ) به‌عنوان تنظیم کنندگان این سریال با یکدیگر همیاری می کنند .

گروه Brothers in Arms از سال ۲۰۰۵ با بازی Brothers in Arms : Road to Hill 30 کارش را آغاز کرد . قصه این بازی که براساس اتفاق ها تاریخی مربوط‌به مأموریت آلبانی بود , ماجراهای مربوط‌به گروهی از سربازان چترباز را ماجرا می کرد که طی روز دی ( D – Day ) پشت خطوط معاند فرود می‌آمدند . این بازی علاوه‌بر کامپیوترهای فردی , برای کنسول‌های پلی‌استیشن 2 و ایکس‌ جعبه هم منتشر شد و از دید تجاری سعی خیر و خوبی داشت . همین مسئله منجر شد تا شماره‌های بعدی این موسسه هم ساخته شوند .

رندی پیچفورد در رابطه سریال Brothers in Arms توضیح بخشید :

اینجانب شیدا داستان‌هایی هستم که در بازی‌های ویدیویی تعریف می کنیم و می بایست به‌این فعالیت ادامه بدهیم , البته یک سریال تلویزیونی این اذن را به ما می دهد که در رابطه این موضوعات و همینطور در رابطه تاثیر ارتباط ها و اشخاص در مرحله وسیع‌تری به جست‌وجو و اکتشاف بپردازیم .

گفته می شود که مانند بازی‌های Brothers in Arms , فصل نخستین سریال این شرکت هم براساس اتفاقات حقیقی نبرد جهانی دوم ساخته خواهد شد . یک سری اپیزود اولیه سریال روی یک عملیات خصوصی به اسم Exercise Tiger تمرکز دارا‌هستند . این عملیات درواقع تمرینی برای عملیات با اهمیت روز دی بود که درنهایت با ایرادات فاجعه‌آمیز و مرگباری به انتها رسید . اسکات روزنباوم در رابطه مراحل داستانی این سریال ذکر کرد :

داستانی که ما قصد داریم تعریف کنیم , هیچوقت در تلویزیون به نمایش در نیامده است . در حدود ۸۰۰ سرباز امریکایی درین عملیات کشته شدند و این زمینه بایستی پنهان نگه داشته میشد , زیرا متفقین خودشان را برای یورش با اهمیت نرماندی فراهم می‌کردند .

بازی Brothers in Arms

هسته حیاتی ماجرا در رابطه یک تیم هشت نفره است که بایستی پیشین از لو رفتن نقشه‌های روز دی , یک منزلت نظامی ارشد را از دست نیروهای متحدین نجات دهند . روزنباوم میگوید که در‌این سریال شاهد شخصیت‌هایی از هر دو سوی نبرد هستیم که بعضی از این اشخاص , شخصیت‌های حقیقی وواقعی پیکار جهانی دوم می‌باشند . روزنباوم درین ارتباط توضیح اعطا کرد :

چیزی که دوستش دارم و تا قبل از این نیز ندیده‌ام این است که ما به سربازان آلمانی و شهروندان آنها هم می پردازیم و چه بسا به فرماندهان خوب از هر دو سمت نزاع اشاره می کنیم . ما تمام این شخصیت‌های حقیقی و واقعی را می بینیم و تاثیر آن‌ها‌را در جورچین بزرگ روایت تماشا می‌‌کنیم .

جین جولین بارونت نیز در رابطه روایت سریال Brothers in Arms اظهار کرد که به کار گیری از داده ها سری نبرد جهانی دوم درین سریال , آن را از دیگر اثرها شبیه متفاوتی می نماید . وی ضمن اشاره به‌این قضیه که تمرکز با اهمیت سریال روی برادری و قربت سربازان است , توضیح بخشید :

ما زاویه‌ای [از نزاع جهانی دوم] را پیدا کرده‌ایم که زیاد اصیل و جدید است و فکر‌می کنیم که با بقیه سریال‌های جنگی تفاوت‌های متعددی داشت باشد .

ظاهرا ویژگی‌های بدیع این سریال منجر شد تا روزنباوم بدین پروژه علاقه‌مند شود و تمایل به همیاری با آن بگیرد . وی درین ارتباط میگوید :

تقریباً همگی سریال‌های نزاع جهانی دوم که به اینجانب توصیه می‌شدند مشابه چیزهایی بودند که قبلاً چشم بودم . زمانی‌که استودیوی گیرباکس به سراغ اینجانب آمد و در رابطه عملیات Exercise Tiger و همینطور بقیه المان‌های خصوصی نبرد [که این سریال به آنان می‌پردازد] با خبر شدم , همگی چیز برایم جذاب شد .

هنوز این سریال وارد تراز مهم ساخت نشده , البته تنظیم کنندگان می گویند که با جدیت پیرو تعدادی کارگردان و همینطور یک شبکه تلویزیونی می‌باشند که در ساخت این شرکت با آن ها همیاری نماید . همینطور هنوز گروه بازیگران سریال گزینش نشده‌اند , البته پیچفورد در‌این ارتباط اظهار کرد که علاوه‌بر چهره‌های شناخته شده , مایل است از یکسری هنرپیشه برنا و گمنام هم در‌این سریال به کارگیری نماید .

استودیو گیرباکس حدود دو ماه پیش نیز اعلام کرده بود که روی ورژن سینمایی یکی دیگر از مجموعه‌هایش یعنی Borderlands شاغل است . الی راث کارگردان این فیلم خواهد بود .

این ایام اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از بازی‌های ویدیویی بازار داغی پیدا کرده‌اند . اخیراً شبکه نتفلیکس هم توانست با سریال The Witcher رکورد جدیدی را در موضوع تماشاچی به ثبت برساند . شبکه شوتایم نیز اینک روی یک سریال تلویزیونی از تیم بازی‌های Halo فعالیت میکند . شرکت‌های دیگر مانند سونی و یوبیسافت هم درصدد میباشند تا از روی فرنچایزهای دوست داستنی خودشان فیلم و سریال بسازند . شان هاران در همین ارتباط اظهارنظر جالبی نموده است :

با بسیار شدن سرویس‌های استریم کلیپ , تمنا برای محتوای قابل تکثیر روی این سرویس‌ها به میزان متعددی ارتقاء پیدا کرده و به همین خاطر اشخاص به دنبال آی‌پی‌های نو می‌باشند . بازی‌های ویدیویی به‌عنوان بزرگ‌ترین صورت سرگرمی در مرحله دنیا شناخته می شوند و به همین خاطر میتوانند منشاء قابل قبولی برای اقتباس باشند .

بارونت در رابطه آلرژی این دسته اقتباس‌ها و لزوم مشورت کردن به چنگ آوردن از سازندگان بازی‌ها اذعان کرد :

شما می بایست اطمینان کسب نمایید که به مارک ( بازی ) ذی‌ربط احترام گذارده می‌گردد . استودیوی گیرباکس در دست گرفتن جامعی روی جنبه‌های نوآورانه این پروژه دارااست , زیرا آن ها تماما میدانند که گیمرها چه انتظاری دارا‌هستند . اما ما نیز میخواهیم چیزهایی را به سریال بیشتر کنیم که در بازی‌ها شاهدشان نبوده‌ایم و از این روش مخاطبان غیر گیمر را هم جذب میکنیم .

اشتراک گذاری