«سینما ماشین» چه میزان در جذب مخاطب موفق بوده است؟

دسته بندی

اشتراک گذاری

«سینما ماشین» چه میزان در جذب مخاطب موفق بوده است؟
بر شالوده آمار ثبت‌شده در تارنما سینماتیکت , فیلم سینمایی «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا در یک هفته اجرای طرح «سینماماشین» فروشی مساوی ۹۴ , ۷۲۰ , ۰۰۰ تومان را تجربه نموده است .

طرح «سینماماشین» با نمایش فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از روز آدینه ۱۲ اردیبهشت‌ماه برای اولین دفعه بعداز انقلاب در پارکینگ شماره سه ساختمان بلند به دنیاآمدن آغاز شد .

درین طرح در هر سانس ۱۶۰ خودرو با بلیت ۴۰ هزار تومانی به ازای ۲ سرنشین به تماشای «خروج» نشستند .

ابتدا قرار بود این طرح در یک هفته اجرایی شود البته بعداز گذشت تعدادی روز و به‌دلیل استقبال مخاطبان اداره نقط ی اوج متولی برگزاری «سینما ماشین» بیان کرد این طرح تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه و شب‌های قدر ادامه خواهد داشت .

به نسبت دادن آمار سینماتیکت , آمار مخاطبان طرح «سینماماشین» طی هفته قبل و میزان فروش این طرح تا آدینه ۱۹ اردیبهشت‌ماه , فیلم سینمایی «خروج» در‌این طرح فروشی مساوی ۹۴ , ۷۲۰ , ۰۰۰ تومان داشته و تعداد بلیت فروخته شده برای آن نیز ۲۳۶۸ قطعه ثبت شده‌است .

نکته مورد اعتنا این است که در‌این سامانه تعداد مخاطبان مبتنی بر هر قطعه بلیت محاسبه می شود و با اعتنا به این‌که در طرح «سینماماشین» برخلاف نمایش معمول هر قطعه بلیت صرفاً یک مخاطب را نمایندگی نمیکند , ‌ با درنظر دریافت کردن ضابطه قبول ۲ نفر به ازای هر اتومبیل در‌این طرخ می‌توان تعداد مخاطبان حقیقی وواقعی را که در چارچوب این طرح به تماشای فیلم «خروج» نشسته‌اند , دست‌کم دو برابر این آمار ثبت شده و بالغ بر ۴۷۳۶ نفر دانست .

استقبال از «سینماماشین» تاکنون به گونه‌ای بوده است که پخش‌کننده فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی که‌این ایام نمایش اینترنتی را تجربه می‌نماید , برای نمایش این فیلم در قالب «سینماماشین» ابراز رغبت نموده است .

بایستی رویت کرد به نسبت دادن استقبالی که تاکنون از نمایش «خروج» در طرح سینماماشین شده‌است , با اتمام شب‌های قدر , نمایش فیلم در‌این قالب ادامه پیدا خواهد کرد و آیا ظرفیت‌های دیگری غیر از پارکینگ ساختمان بلند به دنیاآمدن هم به اجرای این طرح اختصاص خواهد یافت؟

اشتراک گذاری